مدارک MCSE را فراموش کنید با MCITP قدرت خود را نشان دهید!

از زمان انتشار ویندوز سرور 2008 مسیر مدارک تخصصی آی تی مایکروسافت هم عوض شد و به MCITP تغییر یافت.این مدارک به نوعی مدارک تخصصی و معتبر شبکه های کامپیوتری محسوب می شوند.

مدرک اMCITP مخفف (Microsoft Certified IT Professional) به دو بخش اصلی Enterprise Administrator وServer Administrator تقسیم می شوند که برای دریافت آنها باید مجموعه ای از دوره های مایکروسافت را گذراند که به هر کدام از آن دوره ها MCTS مخفف (Microsoft Certified Technology Specialist) می گویند.اگر به دنبال اطلاعات کامل تری هستید و می خواهید از مسیر دریافت این مدارک  مطلع شوید این pdf گویای همه چیز می باشد.

متاسفانه بعد از گذشت 6 سال از ورود مدارک MCSE 2003 هنوز در ایران این مدارک بازار داغی دارد و در مراکز آموزش آی تی تدریس می شود و می توانیم تبلیغات آن را هنوز ببینیم. اما دیگر باید این مدارک را منسوخ شده بدانیم نه اینکه بگویم مدارک MCSE ارزشی ندارد نه! ولی ارزش اطلاعات تخصصی هر فرد در زمینه ی آی تی زمانی مشخص می شود که بتواند خود را با جدیدترین فناوری روز هماهنگ کند. خوشبختانه مدارک مایکروسافت 2003 را به راحتی می توان به MCITP داد.در آخر به شما توصیه می کنم اگر یادگیری مفاهیم شبکه را تازه شروع کرده اید به MCSE فکر هم نکنید، این باعث می شود MCITP را با قدرت بیشتری فرا بگیری و مطمئن باشید هیچ چیز را از دست نخواهید داد.

وب سایت رسمی : http://www.microsoft.com/learning/mcp/windowsserver2008


برچسب‌ها:

بیان دیدگاه